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www.rhetorik.ch aktuell: (27. Nov, 2018)

Misinformation ist Wort des Jahres

Rhetorik.ch Artikel zum Thema:
Dictionary.com hat als Wort des Jahres:

Misinformation = Unrichtige Berichterstattung

ausgewählt. Misinformation ist das Verbreiten von Falschinformation, unabhängig davon, ob es aus Absicht geschieht.


Bildquelle, doch Pfeile sind umgekehrt worden, denn Misinformation wird durch Desinformation, Gerüchte (Rumor), Verschwörungstheorien (Urban Legends), Spam oder Trolle gemacht.

CNN:
Misinformation = unrichtige Berichterstattung ist nicht Desinformation = gezielte Falschinformation. Wenn Leute Misinformationen verbreiten, dann glauben sie im Allgemeinen daran, dass die Information richtig ist. Bei Desinformation ist das anders, denn dort wird die Unwahrheit gezielt manipuliert. Desinformation kann zur Misinformation werden, wenn sie im guten Glauben verbreitet wird, zum Beispiel durch soziale Medien.

Desinformation ist das gezielte Verbreiten von Verfälschter oder von einseitiger Information, von manipulierter Geschichten oder von Tatsachen. Es ist ein Propagandamittel.

Worte die im Zusammenhang mit Misinformation gebraucht werden sind: das sind aber vor allem die ``Mittel der Verbreitung von Misinformation", die Struktur der moderenen Medien vor allem der sozialen Medien haben Misinformation erst stark ermöglicht, durch Filterung, und dann auch als gezieltes politisches Mittel:

Falschinformation als Waffe, Echo Chamber, Bestätigungs Bias, Filter Bubble, Verschwörungstheorie, Fake News, Post act, Post Truth, Influencer, Gatekeeper. Hier sind die Definitionen, die auf Dictionary.com gegeben sind.
disinformation: deliberately misleading or biased information; manipulated narrative or facts; propaganda. post-truth: relating to or existing in an environment in which facts are viewed as irrelevant, or less important than personal beliefs and opinions, and emotional appeals are used to influence public opinion. fake news: false news stories, often of a sensational nature, created to be widely shared or distributed for the purpose of generating revenue, or promoting or discrediting a public figure, political movement, company, etc. Sometimes Facetious. (used as a conversational tactic to dispute or discredit information that is perceived as hostile or unflattering). bubble: a zone of cognitive or psychological isolation, in which one's preexisting ideas are reinforced through interactions with like-minded people or those with similar social identities. filter bubble: a phenomenon that limits an individual's exposure to a full spectrum of news and other information on the internet by algorithmically prioritizing content that matches a user's demographic profile and online history or excluding content that does not. echo chamber: an environment in which the same opinions are repeatedly voiced and promoted, so that people are not exposed to opposing views. confirmation bias: Psychology: bias that results from the tendency to process and analyze information in such a way that it supports one's preexisting ideas and convictions. implicit bias: Psychology. bias that results from the tendency to process information based on unconscious associations and feelings, even when these are contrary to one's conscious or declared beliefs. influencer: a person who has the power to influence many people, as through social media or traditional media. gatekeeper: a person or thing that controls access, as to information, often acting as an arbiter of quality or legitimacy. homophily: the tendency to form strong social connections with people who share one's defining characteristics, as age, gender, ethnicity, socioeconomic status, personal beliefs, etc.

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